Selamat Maal-Hijrah 1435H

Selamat Maulidurrasul

Sunday, March 28, 2010

novel naurah msyahidah

salam. dapatkan novel sulung naurah musyahidah atau nama sebenarnya "ROHAIDA BINTI ABD RAHIM" di Galeri Ilmu. dengan tajuk "BUKAN SEKADAR KAWAN". berkisarkan tentang seorang remaja lelaki yang cuba mengislahkan kawan-kawannya dan menarik mereka untuk mencintai Islam sebagai ad-din. dapatkan borang langganan di majalh "ANIS"

Petikan dari Novel "Bukan Sekadar Kawan":

Aku mesti bertemu dengannya dan menceritakan segalanya.
Ya, aku akan beritahu kepadanya yang aku tidak bersalah.
Tetapi, mungkinkah dia percaya kepada aku?
Seakan ternampak-nampak wajah menyinga itu di hadapan
matanya. Gadis itu bercekak pinggang. Mukanya yang merah
menyala bak udang dibakar sudah cukup memberitahu Hafiz
tahap kepanasan api amarah yang sedang menggelegak di jiwa
gadis itu.
“Kalau ya pun adik-beradik sotong, biarlah bertempat.
Tangan itu jangan suka merayap sangat. Apa awak ingat saya
ini ‘bohsia’? Tolong ya!”
Apa? Merayap? Bila pula tangan aku pandai merayap? Hei,
tangan! Kau merayap tidak beritahu akukah? Tidak tentu arah
Hafiz dibuatnya. Sudahlah dapat penampar, dituduhnya pula
macam-macam. Berpuluh-puluh mata di dalam bas RapidKL
itu merenungnya.
“Saya … .”
Hafiz tidak mampu meneruskan kata. Bagai ada batu yang
tersengkang di kerongkong. Terasa darah merah membuak
naik ke muka. Malunya jangan dikata.
“Hei, tidak perlu tunjuk muka kasihan di sini! Saya tengok
pun benci. Memang dasar jantan!”
Kalimah itu terhenti di situ apabila si pemandu memberhentikan
bas secara tiba-tiba. Mai tidak dapat mengawal pertimbangan,
lalu tumbang ke belakang.

No comments: